26 Eylül 2013 Perşembe

Büryan Pilavı (Etli,Havuçlu,Domatesli Pirinç Pilavı)



Merhabalar,
Evde birbirinden hareketli iki erkek çocuğu olunca,ister istemez blog ihmal edilir oldu:( Aklımda yapılmayı bekleyen onlarca proje var fakat hayata geçirmeye zamanım yok.Boyanmayı bekleyen mobilyalar bunların başında geliyor.Aylardır boyanmayı bekleyen konsolum yüzüme bakmaz oldu. Boya ve fırçalar hazır, sanırım hazır olmayan  benim:( Boya tabancası alayım diyorum şimdilerde.Benim durumum oynayamayan geline döndü.
Tabi birde kış hazırlıkları var.Daha domates konservesi ve közlenmiş biber hazırlanacak.Közlenmiş biber son zamanlarda yemeklerimin vazgeçilmezi oldu.Geçen közledikten sonra dondurucuya koymuştum ve tadı aynı kalmıştı.Stoklarım tükendi ve yenilerini hazırlama vakti geldi.Ah biber birde azıcık ucuzlasan çok güzel olacak.

Neyse efendim gelelim asıl konumuza.Son zamanlarda değişik yemekler yapmaya merak sardım. Sağolsun sevgili eşim çok fazla yemek seçtiği için denemelerim kısıtlı imkanlarda oluyor.Et kavurdum yanına pirinç pilavı yapayım dedim.Bu sefer bir değişiklik olsun içine havuç katayım,biber katayım derken rengarenk bir şey çıktı ortaya.Bizim evin yemek gurusundan tam not alınca Instagram da paylaştım,orada da beğenildi ve günler sonra yazmak nasip oldu.Aslında en güzeli her tarifi aynı gün paylaşmak.Ama dediğim gibi bizim afacanlarla ne mümkün:( Haydi şimdi tarif zamanı.Bu arada acaba böyle bir pilav varmı deyip Google amcaya sordum dedi ki,Hülya kızım biz ona Büryan Pilavı diyoruz,öğrende gel.Ne demişler bilmemek ayıp değil,öğrenmemek ayıp..

Büryan Pilavı (Etli,Havuçlu,Domatesli Pirinç Pilavı)
1 kg dana kuşbaşı
Et pişerken içine;4 diş sarımsak,1 baş soğan ve kekik
1 kase pirinç
1 adet havuç
3 adet közlenmiş biber
1 adet domates
2 kase sıcak su
sıvıyağ,tuz

Yapılışı
Öncelikle eti tuz ilave etmeden kavurup ve yumuşayıncaya kadar pişirdim.Etin içine kekik,bütün soğan ve sarımsak koydum ki aroması ete geçsin.Pişme işlemi düdüklü tencerede yarım saat sürdü.Suyunu çekene kadar pişirdiğim etlerin üzerine biraz sıvı yağ ve tuz ekleyip 1-2 dk kavurdum.

1 kase pirinci iyice yıkayıp,sıcak suya ıslayıp üzerine birazda tuz ekledim.20 dakika bu şekilde bekliyor.
Ben pilavlarımı genelde sıvı yağ ile yapıyorum ve yağı gözkararı ekliyorum.Yağın üzerine,rendenin ince tarafıyla rendelediğim havuçları ilave edip iyice kavurdum.Üzerine daha önce közlediğim biberleri ve çekirdeklerini aldığım(fazla sulanmasın diye) domatesleri ekleyip iyice kavurdum.En son suyunu süzdürdüğüm pirinçleri ilave edip tekrar başladım kavurmaya.Pilav yaparken iyice kavurmak çok önemli.Fakat pirinçleri parçalamadan yapmalı.


En son 2 kase sıcak suyu ilave ettim.Kaynayana kadar yüksek ateşte,kaynayınca altını kısıp suyunu çekene kadar yavaş yavaş pişirdim.

Pişen pilavı çok fazla karıştırmamak lazım.Ocağın altını kapatınca, tencereyle kapak arasına örtü koyup biraz dinlendiririm.Annem böyle yapardı bende göre göre alışmışım:)

Servis öncesi etleri pilavla buluşturdum ve afiyetle yedik.Umarım başka mutfaklarda da tarifim denenir ve sofralarda afiyetle yenir.

Evinizden huzur,sofranızdan bereket eksik olmasın.Afiyet olsun.

Hülya


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder