18 Eylül 2013 Çarşamba

Cevizli pofuduk poğaça(Bayatlamayan pofuduk poğaça)


Bulutlu bir İstanbul gününden merhaba.Bugün evde Kerem'le yanlızdık.Çınar halasiyla gezmeye gidince ev Kerem'e işlerde bana kaldı.

Ne zamandır aklımda poğaça tarifimi cevizli olarak denemek vardı.Hazır ev sakin kalmışken deneyeyim dedim.Hamuru ikiye böldüm.Yarısının içine ,yarısının da hamuruna ceviz koydum.Sonuç mükemmeldi cevizli ekmek gibi lezzetli olmuş.Bir tanesininde hamuruna reyhan otu koydum fakat pişince diğerlerinden ayırt edemediğim için daha deneyemedim:((
Bu tarifi yıllardır yapıyorum ve orjinalini internette pofuduk poğaça diye arama yaparken bulmuştum.Gerçekten puf puf oluyor,pastanedekilerden hiçbir farkı yok.Damak zevkine göre hamuruna değişik otlar yada baharatlar eklenebilir.Aynı şekilde harcınıda çeşitlendirebiliriz.Gelelim tarife.


CEVİZLİ POFUDUK POĞAÇA
Yarım paket yaş maya
1 şişe soda
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un(Birdahaki sefere yaptığımda unu ölçüp yazacağım)
İç malzemesi orta irilikte parçalanmış ceviz
Üzerine yumurta sarısı ve susam

Yapılışı
Ilık sütün içine, 2 yk toz şekeri  ve mayayı ekleyip elimle biraz karıştırdım.
Sodayı,sıvı yağı , tuzu ve unu ekleyip iyice yoğurdum.Unu fazla koymamak lazım.Ele yapışmamaya başlayınca hamur kıvama gelmiş oluyor.Ben göz kararı un kullanıyorum fakat bir sonraki sefer ölçüp ne kadar un kullandığımı yazacağım.Daha önceki poğaçamda unu fazla koyduğumda hamurun kabarmadığını ve poğaçamın sert olduğunu gözlemledim.

Bu hale gelen hamurun üzerini bir bezle örtüp 40 dk mayalanması için dinlendiriyorum.
Ben bu aşamayı duruma göre iki şekilde yapabiliyorum.Ya tost makinesini ısıttıktan sonra kapatıp üzerinde bekletiyorum yada fırını ısıtıp kapattıktan sonra fırında bekletiyorum.Her iki yöntemde de hamur kabının altına bir havlu koyuyorum ki alttan pişmeye başlamasın.

Mayası gelen hamur yaklaşık 2 katına kadar kabarmış oluyor.Sıra şekil verip içine cevizleri koymaya geldi.
Hamuru rulo yapıp eşit parçalarda keserseniz aynı boyda poğaçalar elde edersiniz.

Sıra tepsi mayasına geldi.Şekil verdiğim poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp 20 dk tepside bekletip 160 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyorum.

Evet puf puf kabaran ve misafirlerinizin evde yaptığınıza inanmayacağı yumuşaklıktaki cevizli poğaçalarımız hazır.Haydi bir demlik çay demleyip bu güzelliklerin tadına varın.Afiyet olsun.

Hülya.



2 yorum :

  1. Cevize bayılırım en kısa zamanda deneyeceğim, ellerine sağlık hülya...

    YanıtlaSil
  2. Emel, çok teşekkürler:) Denediğinde yorumlarını benimle paylaşırsan çok mutlu olurum.Sevgiler.

    YanıtlaSil