24 Nisan 2013 Çarşamba

Çıtır Tavuk

Kabul ediyorum bu akşam yemek konusunda biraz kolaya kaçtım.3 yaşında ele avuca sığmayan bir oğlunuz ve 5 aylık bir bebeğiniz varsa, bu durum hiç sorun edilmiyor:) Tavuğun yağda kızarmasını sevmiyorum,ağır oluyor derseniz fırında da yapabilirsiniz.
Hazırladıklarımın hepsi afiyetle yendi.Eşim bu akşamdan yarın akşamın yemek siparişini verdi bile.Şimdiden afiyet olsun.

ÇITIR TAVUK

*1 paket açılmış tavuk budu(marketlerde açılmış hali paketlenmiş olarak satılıyor)
*1 su bardağı un
*2 su bardağı galeta unu
*1 yumurta
*Kızartmak için sıvı yağ


Öncelikle,tavuklarımızı yıkayıp suyunu süzüyoruz.Çok iri parçalar halindeyse inceltebiliriz. Tavukları önce una,sonra yumurtaya ve en son galeta ununa bulayıp kızgın yağda orta ateşte iki tarafıda altın rengi olana kadar kızartıyoruz.Kızaran tavukları yağını çekmesi için peçete üzerine alıyoruz.
Ben tuzu tavukların sertleşmemesi için piştikten sonra atıyorum.Yanında soslu spagettiyle harika oluyor.

AFİYETLE.
                                                                                                                    Hülya Orhan

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder