22 Nisan 2013 Pazartesi

Muhallebili Lokum







Sütlü tatlılar vazgeçilmezlerim arasında.Muhallebinin her türlüsünü yapar ve afiyetle yerim.Arada değişiklik iyidir dedim ve lokum gibi bir muhallebi yaptım.Böylelikle de blogumun ilk tarifini yayınlamış  oldum.Hayırlı uğurlu olsun:)





MUHALLEBİLİ LOKUM





*3,5 su bardağı süt


*3 çorba kaşığı margarin


*1 su bardağı un


*1 yemek kaşığı nişasta


*1,5 su bardağı şeker


*2 paket vanilya





İçine:


*1 çorba kaşığı kakao


*Yarım su bardağı iri parça ceviz


Tabanına:


*Yarım paket kakaolu  bisküvi










Bisküvileri önce rondodan daha sonrada ince delikli süzgeçten geçirerek un haline getirelim.Büyük boy fırın tepsisine ince bir kat dökelim.




3 çorba kaşığı margarin,1 su bardağı un ve 1 yemek kaşığı nişastayı tel çırpıcı kullanarak kavuralım.Topaklanmaması için azar azar sütü ilave edelim tabi bu arada çırpma konusunda elimizin hızlı olması lazım,yoksa topak topak bir muhallebimiz olur.Son olarak 1,5 su bardağı şekeri ve 2 paket vanilyayı ekleyip,sürekli karıştırarak muhallebi kıvamını alana kadar pişirelim.




Topaklanma olursa birazda blendırla karıştıralım.Ölçüyü birebir uygulasanız da bazen muhallebinin kıvamı koyu olabiliyor,o zamanda süt ekleyip kıvamını açabiliriz.Muhallebinin ne çok katı ne de çok akışkan olmaması gerekiyor.







Ilınan muhallebiyi bisküvilerin üzerine dökelim.Soğuyunca buzdolabında birkaç saat bekletelim.








Dolaptan çıkan muhallebinin üzerine iri parçalı cevizleri ve 1 çorba kaşığı kakaoyu serpelim.






2 parmak genişliğinde kesip ,minik rulolar halinde saralım.Üzerini istediğimiz gibi süsleyebiliriz.



















*İçinde iri parçalı ceviz kullandım,fakat yerken keşke birazda muzlusunu yapsaymışım dedim.İlk fırsatta yapılacaklar listesinde yerini aldı.İç malzemesini damak zevkimize göre çeşitlendirebiliriz.

**Evde kakaolu bisküvi yoktu o yüzden sade bisküvi kullandım üzerini kakao ile süsledim.





AFİYETLE...


                                                                                                                             Hülya Orhan




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder